עבירות תנועה נפוצות וכיצד תימנעו מהן

שיתוף:

עבירות תנועה- הקדמה

לחוקי התנועה אשר חוקקו בישראל יש מטרות רבות ובניהן הרצון שהנהיגה בכל מקום תהיה בטוחה ובטיחותית עבור הנהג, הנוסעים אתו ברכב, ההולכים בדרכים וגם עבור כל מי שנמצא ברכבים בסביבה שבה הרכב נוסע בכל רגע. 

מאחורי כל חוק יש חשיבה וסיבה ולכן הדרך הנכונה היא לנהוג ללא ביצוע עבירות תנועה. כל נהג כשהוא יוצא לכביש אחראי על עצמו ועל כל מי שנמצא סביבו באותה נקודת זמן ולכן זו אחריות גדולה שיש לבצע אותה באופן מלא וללא עבירות תנועה. 

עבירות תנועה בישראל 

נהגים רבים אינם נוהגים על פי חוק ולכן הם מבצעים עבירות תנועה. יש כאלו שמבצעים פעולות כמו אי ציות לרמזור אדום באופן תדיר ובדרך זו הם מסכנים הן את עצמם ואת כל הנהגים האחרים בצומת דרכים זו. אחרים מבצעים עבירת תנועה של אי ציות לתמרור עצור ולכן כאשר הם מגיעים לצומת T הם לפעמים נעים קדימה ולא רואים את הרכב המגיע משמאלם, כיוון שהם לא ביצעו עצירה מוחלטת ולא הביטו שמאלה. 

הישראלים ממהרים תמיד ולכן לא אחת שוטר תופס אותם על עבירת תנועה של נהיגה במהירות מופרזת. החוק קובע את מהירות הנסיעה המותרת בכל אחד מסוגי הכבישים בישראל, כמו דרך עירונית ודרך מהירה. הקביעה הזו איננה סתמית והיא נוצרה בהתאם לאפשרויות התמרון של הנהג במקרה של סכנה, כמו לדוגמה אדם שחוצה פתאום את הכביש או רכב שעצר בפתאומיות. כאשר הנהיגה היא מעבר למהירות המותרת זמן התגובה הוא איטי יותר וכתוצאה מכך העצירה תתבצע מאוחר יותר ויש לכך השלכות כמו תאונת דרכים קשה. 

עבירות חמורות של נהגים 

יש כמה עבירות תנועה אקוטיות שנהגים מבצעים וזאת אף על פי שהם מודעים לחומרת המעשה. אחת מהן היא שימוש בטלפון בנהיגה וזאת ללא דיבורית. כולם מודעים לכך שבמקרים האלו יש הסחת דעת, הנהג חושב על הנאמר בשיחה ואינו מרוכז כל כולו בכל מה שקורה בכביש ולכן פעולה כזו הוא סכנה משמעותית ביותר. מעבר לכך נהגים רבים שנוסעים למרחקים קצרים או ארוכים מתעצלים לחגור את חגורת הבטיחות אשר מגנה עליהם באופן קריטי בעת תאונה. התוצאה של אי חגירת חגורת בטיחות עלולה להיות פציעה קשה מאד בעת תאונת דרכים ואף גרוע מכך. 

ביצוע פעולות שהן אסורות בחוק 

הנהגים מודעים היטב לפעולות מסוימות שהן עבירות תנועה כמו אי מתן זכות קדימה להולך רגל. אף על פי כן נהגים רבים אינם ממוקדים בכל מה שקורה בכביש ולכן לא אחת הם אינם מעניקים זכות זו להולכי רגל. לאור זאת מתרחשות לעיתים תאונות דרכים שגורמות לפציעה קשה של הולך רגל אשר ביצע פעולה נורמטיבית בדרך החוקית. שוטרים של שטרת התנועה אשר בוחנים את המקרה מגיעים למסקנה כי מדובר בעבירת תנועה זו כיוון שהנהג לא ציית לתמרור. 

רישיון הנהיגה מאפשר לנהג לנסוע לכל מקום ובכל נקודת זמן וזו העצמאות שלו. עם זאת אם הוא ביצע עבירת תנועה כלשהי וקיבל בגינה עונש של שלילת רישיון, חל עליו איסור של נהיגה בשלילה. אף על פי כן לא אחת שוטרים שעוצרים נהגים לביקורת בדרכים, עולים על כך שהם נהגו בעת שלילת רישיון, או ביצעו נהיגה בפקיעת רישיון נהיגה או רכב. מדובר בעבירות תנועה חמורות אשר גוררות אחריהם דוחות וגם קנסות כספיים גבוהים. 


נהיגה בשכרות 

מי שנוהג לשתות אלכוהול מודע לכך שעליו לבחור נהג תורן שלא שתה וזאת כדי להימנע מנהיגה ללא שיקול דעת, דבר היוצר מסוכנות בכביש. עם זאת יש נהגים שמבצעים עבירות תנועה של נהיגה בשכרות וסירוב לבדיקת נשיפה. מדובר בעבירת תנועה שהיא חמורה ביותר ולכן היא גוררת פעולות אכיפה משמעותיות במקרים ספציפיים כמו תאונה קשה נגד נהגים כמו שלילת רישיון במקום על ידי קצין משטרה. על הנהג לבצע את פעולת הבדיקה בנשיפה ובשלב שני הוא יבקש להגיע למשפט כדי להישפט ולהוכיח את חפותו לאור בעיה טכנית בכיול המכשיר, או כל סיבה אחרת שתבטל את האישום. 

סיוע של עורך דין תעבורה 

כל בעיה של נהגים הקשורה לתוקפו של רישיון הנהיגה, קנס, דוחות בענייני תעבורה ועוד, מצריכה סיוע של מומחה בתחום דיני תעבורה. זו הסיבה שנהגים שנמצאים במצוקה עקב מצבים שונים פונים אל עורך דין תעבורה, מספרים לו את השתלשלות המקרה שלהם כדי שהוא יעזור להם.

הידע והניסיון רב השנים של עו”ד תעבורה בנושא עבירות תנועה שונות מוביל אותו לחשיבה ממוקדת על המקרה ועל הדקויות של החוק ובהתאם לכך הוא מכין את האסטרטגיה המשפטית הנכונה כדי לסייע ללקוח שלו. 

משרד עו”ד סטולר מומחים בטיפול בעבירות תנועה בהיותם משרד עו”ד לתעבורה. לפרטים ולייעוץ ניתן לפנות למשרד.

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד פרקים

3 קטעי וידאו