הקלה בעונשו של לקוח בשני כתבי אישום נפרדים בגין נהיגה בשכרות

שיתוף:

תיאור העבירה

נגד לקוח המשרד הוגשו 2 כתבי אישום נפרדים בגין נהיגה בשכרות, מאותו היום, אשר ניתנו בסמיכות זמנים צמודה. הסיפור העצוב מתחיל בכך שהלקוח נתפס נוהג בשכרות כשבגופו 476 מיקרוגרם אלכוהול.

לאחר סיום הטיפול בו ומסירת ההזמנה לדין ושאר המסמכים שוחרר לדרכו, אך השוטר הטעה את הלקוח בכך שהתיר לו במחדלו להמשיך לנהוג. הפלא ופלא ״מעבר לסיבוב״ נעצר הלקוח בשנית והפעם נמדדה כמות של 383 מיקרוגרם אלכוהול בגופו.
2 כתבי האישום הוגשו לשופטים נפרדים.

עונש צפוי

העונש המינימלי בשל נהיגה בשכרות הוא פסילת רישיון נהיגה לתקופה שלא תפחת משנתיים ועונשים נוספים הקבועים בחוק, אך סעיף 39א לפקודת התעבורה קובע שאם הורשע הנאשם פעמיים בסמיכות של שנה, העונש יהיה פסילה שלא תפחת מ-4 שנים לפחות וכמובן שלהרשעה שניה בגין נהיגה בשכרות, אפשר והתביעה תעתור למאסר או של״צ.

קו הגנה

קו ההגנה התבסס בעיקרו על כשלים ראייתיים היורדים לשורשו של עניין בהפעלת המכשיר ובהשגחה על הלקוח ואף על אמינות המדידה, אך גם התבסס על טיעונים משפטיים וטענות מקדמיות המשקפות את הפסול בהגשת כתב האישום והמשך ניהולו.

תוצאה סופית

טרם תחילת ייצוג משרדנו, הלקוח היה מיוצג על ידי עורך דין אחר, אשר ״הצליח״ להביא הצעה להסדר טיעון בדמות 3 שנים פסילת רישיון נהיגה, 120 שעות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס.

בעזרת הייצוג הנכון ואיתור הכשלים הרלוונטים יחד עם הטענות המשפטיות הנכונות, 2 כתבי האישום תוקנו לסעיפים מקלים ואוחדו השניים לאחד ולעונש 11 חודשי פסילת רישיון בלבד ללא שירות לתועלת הציבור.

המשרד המטפל: סניף תל אביב

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד פרקים

3 Videos