שיטת הניקוד והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים

שיתוף:

לצד רוב העבירות בתחום התעבורה מתלוות גם “נקודות”. הנקודות הללו נספרות על ידי משרד הרישוי בלבד. חשוב לציין כי אין קשר בין הענישה לבין הנקודות, בין אם זה קנס או פסילה ע”י בית המשפט, הנקודות הן נגזרת ישירה לעבירה בה הורשע הנהג.

ניתן דוגמא להמחשת העניין: בית המשפט לא יכול להרשיע אדם בביצוע עבירה של נהיגה בשכרות (שבצידה יש 10 נקודות) ולקבוע שהנהג לא יקבל את הנקודות. מדובר בשני גופים נפרדים אשר לא תלויים אחד בשני בנושא הנקודות.

הנקודות מתעדכנות במשרד הרישוי רק כאשר הנהג מורשע בעבירה, או כאשר הוא משלם את הקנס (אם מדובר בברירת משפט). גם אם עבר המועד לתשלום הקנס מבחינה חוקית, רואים בנהג כאילו הוא הודה בעבירה והנקודות נרשמות לחובתו.

הנקודות מתעדכנות במשרד הרישוי בהתאם ליום ביצוע העבירה ולא בהתאם ליום פסק הדין או יום תשלום הקנס.

תקופת הצבירה של הנקודות במשרד הרישוי היא למשך שנתיים – כלומר, אם עבור שנתיים מיום ביצוע העבירה ובזמן הזה לא התבצעה עבירה אחרת, הנקודות כבר לא בתוקף.

במידה וכן התבצעה עבירה נוספת בתוך השנתיים הללו, הנהג צריך להמתין שנתיים מיום ביצוע העבירה האחרונה.

למה נקודות חשובות בכלל?

הנקודות כשלעצמן אינן מהוות בעיה, אבל כשהן מתחילות להצטבר, גם בעיות של הנהג במשרד רישוי מצטברות.

מה זאת אומרת? נהג שצובר 12 נקודות מחויב לעבור קורס נהיגה בסיסי של משרד הרישוי. נהג שנדרש לבצע קורס ולא עשה אותו, רישיונו יותלה על ידי משרד הרישוי עד שיבצע את הקורס ויעבור את החינה בסופו. נהג שלא ביצע את הקורס – הנקודות לא יימחקו גם אם עברו שנתיים מיום ביצוע העבירה האחרונה.

נהג שצובר 22 נקודות, תקופה הצבירה עולה ל-4 שנים וזאת כמובן מיום ביצוע העבירה האחרונה.

נהג שצובר 24 נקודות יידרש לעשות קורס נהיגה מתקדם של משרד הרישוי ולעבור את המבחן בסופו. כמו בקורס הבסיסי – נהג שלא יבצע את הקורס, ניתן להתלות את רישיונו והנקודות לא יימחקו אף אם עברו 4 שנים מעבירה האחרונה.

נהג שצובר 36 נקודות ייפסל רישיונו ל-3 חודשים.

לאחר שצבר 36 נקודות בפעם השנייה, רישיונו ייפסל ל-9 חודשים שבסופן יידרש לבצע מבחן תיאוריה, טסט ולעבור בדיקות במכון הרפואי.

ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם עורך דין מתחום התעבורה בנוגע לכל דו”ח שאתם מקבלים, ולא למהר לשלם את הדוח”ות.

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד פרקים

3 קטעי וידאו