מעל מיליון דו”חות משטרה בשנה והיד עוד נטויה…

שיתוף:

כיצד נראה עולם התעבורה בימינו, איך הוא יראה בעתיד ואיך מתמודדים עם האשמה בעבירת תעבורה שלא ביצעתם? עורכי הדין יאיר ואיתן סטולר משתפים.

 

יחידות סייבר שמפענחות סרטונים של נהגים בטיקטוק, איכונים של ניידים, אופנוענים וניידות בהסוואה, שוטרים שמסתתרים מעל גשרים, ביערות עם מצלמות מיוחדות, רחפנים, מסוקים ומארבים מתוחכמים… בעתיד הלא רחוק נראה גם ניידות משטרה אוויריות מטפלות בעבירות שבוצעו בשמיים, למשל תאונת דרכים מעל נתיבי איילון שהנהג או הטייס האוטונומי מבוסס התוכנה לא עצר בתמרור עצור וגרם לתאונה אווירית בה נחבלו הנוסעים בשני כלי הרכב. נשמע כמו הסרט החדש של ג’ימס בונד, נכון? מבצע של סיירת מטכ”ל? אז לא! מדובר בשוטרי התנועה החביבים ובנהגים הישראלים להם הם אורבים… מעל שלושה מיליון נהגים נעים ברחבי המדינה הפקוקה שלנו מידי יום.

מתוך אותם נהגים, יואשמו אלפי נהגים (במהלך שנה ניתנים בממוצע מעל מיליון דו”חות) בעבירות שונות ומגוונות, לרבות: אי מתן זכות קדימה, נהיגה שלא בכיוון החץ, שימוש בנייד, נהיגה ברמזור אדום, חציית קו הפרדה רצוף ועד לעבירות חמורות של נהיגה תחת השפעת סמים, שכרות ותאונות קשות.

טיפ זהב

כבר כאן אנחנו אומרים לכם: אל תמהרו להודות במה שלא עשיתם! אל תזניחו את הטיפול בדוחות!

העונשים קשים ומתישים! וכאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה – שנים רבות בתחום התעבורה, התפקיד שלנו הוא לנווט אתכם בהצלחה בין משרד הרישוי למרכז פניות נהגים בין התביעות לבין בתי המשפט לתעבורה ובעצם לקנות לכם שקט יחסי ולמנוע ממכם טעויות יקרות.

לדוגמא, נהג חדש שפנה אלינו עם שני דוחות “מינוריים” {מהירות, 0 נקודות 250 שקלים ועקיפה מימין} אם היה משלם אותם היה מאריך לעצמו את היותו נהג חדש בשנתיים נוספות ובמבחן תיאוריה, כי ביצע עבירות שאסורות לו בזמן היותו נהג חדש. בזכות טיפול נכון ובזמן אמת, הצלנו לו את הרישיון.

 

דוגמה נוספת:

נאשמת קיבלה כתב אישום שבו נטען שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל הולך רגל חבלות של ממש. על פניו תיק “אבוד”? לא בדיוק וזאת מאחר שאחרי שיצאנו לזירת התאונה ובוחן תאונות דרכים פרטי מטעמינו ניתח את חומר הראיות הגענו למסקנה שישנה רשלנות תורמת גבוהה להולך הרגל שהתפרץ לכביש ומנע מהנהג אפשרות סבירה להימנע מפגיעה בו. בדיקת שדה הראייה והראות, קצב ההליכה של הולך הרגל ונתונים נוספים שנבדקו על ידי צוות ההגנה שכנעו את התובע כי כתב האישום איננו חד משמעי וכי ניתן להגיע לעסקת טיעון מקלה בעניינה ולכן הנאשמת קיבלה הסדר טיעון מקל שכלל קנס מתון ופסילה על תנאי.

 

ניהול דוחות ותיקים מחייב את צוות ההגנה לחשוב מ”חוץ לקופסה” ולהיעזר בכל האמצעים למשל צילומים, סרטונים, עדים, מומחים ועוד וזאת בייחוד שישנה מגמת החמרה משמעותית בענישה המוטלת כיום על נאשמים ונאשמות בבתי המשפט לתעבורה ברחבי הארץ. עורכי הדין שתבחרו יגנו על זכותכם להליך הוגן בבית המשפט וישמשו שופר שלכם מול התובע/ת מול השופט/ת ומול הרשויות השונות שיכולות לפגוע לכם ברישיון נהיגה כגון, משרד הרישוי והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכן בשימועים במשטרה ועוד.

 

כאן המקום לציין טיפ זהב נוסף: לא הולכים לחקירה במשטרה מבלי להתייעץ עם עורך דין! נחקרים רבים טועים לחשוב שהם יכולים להתמודד באופן עצמאי עם החוקר/ בוחן תאונות דרכים.

ההכנה של נחקר לחקירה במשטרה היא בעלת חשיבות עצומה ואף יכולה להביא לכך שהבוחן ימליץ על סגירת התיק או לחילופין יכול לקבוע כי התאונה היא בלתי נמנעת ואז תובע תעבורה האם להגיש כתב אישום אם לאו.

 

בית המשפט לתעבורה הוא מקום הומה אדם, אנרגטי וקצבי, לעיתים נדמה לצופה מהצד שמדובר ב”שוק הכרמל” ב”סרט נע” שהכל צפוי בו מראש ואין דין ואין דיין. {נאשמים, עדים, תובעים, שופטים וסתם צופים סקרנים ממלאים את אולמות השופטים} אבחנה זאת שגוייה מיסודה! נכון שהמרחק בין סיכוי לבין זיכוי רב הוא ורוב הנאשמים מורשעים בדין בין אם במסגרת הסדרי טיעון ובין אם ניהלו את התיק והפסידו אך חשוב להבהיר ולהדגיש לא הכל אבוד מראש- יש המון דרכים לשפר את סיכויי ההצלחה בבית המשפט. נציג חלק מהם, למשל בתיקי מהירות מופרזת מסוג הזמנה לדין חובה לצאת לשטח ול”גהץ” את מסלול הנסיעה של הנאשם והניידת בכדי להוכיח שיתכן והניידת איבדה קשר עין עם הנאשם או לחילופין שיש בשעת העבירה הנטענת עומס כזה בכביש שאין סיכוי שהשוטרים באמת אכפו את הרכב הנכון ועוד.

נסכם זאת כך שלבית המשפט לתעבורה מומלץ לבוא מיוצגים כפי שבמלחמה נלחמים עם נשק.

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד פרקים

3 קטעי וידאו