אי ציות לתמרורים המוצבים בדרך

שיתוף:

תקנה 22(א) לתקנות התעבורה.

התירוצים:

  1. “לא ידעתי שאסור לפרסס פה?” “למה פניתי ימינה ולא שמאלה בניגוד לתמרור”
  2. “ראיתי טרקטור שזחל על הכביש וחשבתי שמותר לעקוף אותו”. “הייתי בטוח שאספיק לעבור בירוק”.
  3. “נתתי זכות קדימה במעגל תנועה וגם בצומת לא מבין מה השוטר רוצה ממני”
  4. “התמרור עצור מחוק ומוסתר ע”י העץ”/עצרתי פעמיים לפני הקו וגם בקו הצומת!”
  5. “אבל נכנסתי ברוורס באין כניסה?”

הסיפור:

בנימין נהג בטסלה החדשה שלו בדרך לעבודה. כהרגלו הפעיל את הנהג האוטונומי על המהירות המותרת ובמקביל קרא מיילים ושתה קפה מהביל…

כשלפתע שמע את שאגת מערכת הכריזה ואת צמד המילים המפחידות “תעצור בצד”. מיד הביט במראה וזיהה כי מאחוריו נמצאת ניידת ובתוכה שוטר שהושיט את ידו וסימן לו לעצור.

בנימין יצא מרכבו:
בוקר טוב אדוני השוטר, למה עצרת אותי? לא נהגתי בכלל! הנהג האוטונומי מקבל את כל ההחלטות אני לכל היותר טרמפיסט באוטו!!!

השוטר השיב לו:
מבחינתי ומבחינת החוק אתה הבעלים של הרכב זאת אומרת שחזקת הבעלות קובעת שאתה אחראי באופן אישי ובלעדי לעבירות שמבצע הרכב שעל שמך אלא אם כן תוכיח בבית המשפט שהנהג האוטונומי של רכבך הוא אישיות משפטית ועצמאית נפרדת ממך!

אני כבר נוסע אחרייך למעלה מ-10 ק”מ ולא צייתת לשלל תמרורים שמטרתם למנוע תאונות, יתכן שהנהג האוטונומי שלך “עייף מאוד”, יש לו באגים כי לא כויל זמן רב במעבדה הא??? נתחיל בזה שפרססת במקום בו יש תמרור האוסר על כך(431), המשכת בעקיפה של טרקטור בניגוד לתמרור 420, פנית שמאלה במקום בו הוצב תמרור 429 שאוסר על כך, לא נתת זכות קדימה לרכב שהיה במעגל התנועה וכמעט גרמת לתאונה! לא עצרת לפני תמרור עצור(תמרור 302), לא המשכת ישר בניגוד לתמרור 203 ופנית ימינה, והכי גרוע גנבת רמזור אדום ושוב פעם כמעט גרמת לתאונה! אולי הנהג האוטונומי שלך עיוור צבעים? השוטר ניגש לניידת וביקש מבנימין להמתין ברכבו, הוא חזר אחרי המתנה שנראתה כמו נצח עם חבילת ניירת עבת כרס…


חשכו עיניו של בנימין שהבין שהשוטר “פינק” אותו ב2 הזמנות למשפט ודוחות נוספים מסוג ברירות משפט וסך הכל הוא חישב 38 נקודות שהמשמעות שלהן היא לעמוד באמצעי תיקון של 2 קורסים לנהיגה מונעת וכן 3 חודשי שלילה ללא קשר לענישה שבית המשפט יטיל עליו במסגרת 2 הדיונים שנקבעו לו בבית המשפט לתעבורה.

תוכנית הפעולה:

המטרה העיקרית של צוות המשרד היא בעצם לאבחן באיזה דוחות ניתן למזער את הנזק ולתקן את הנקודות ואיזה דוחות ניתן לבטל את הדוחות לחלוטין.

איך עושים זאת? צוות המשרד יצלם את חומרי החקירה בעניינו של בנימין וינתח את הראיות בכל אחד מהם כדי למצוא כמה שיותר כשלים, ליקויים, אי עמידה בנהלים ועוד בעבודת השוטר.

התוצאה הרצויה:

להציל לבנימין את רישיון הנהיגה שלו ולמנוע ממנו פסילה בפועל הן על ידי בית המשפט והן על ידי משרד הרישוי, מחיקת נקודות, מזעור שאר הרכיבים העונשיים כגון תנאי וקנס.

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד פרקים

3 קטעי וידאו