לשקר לחברת הביטוח?

שיתוף:

כשאתם רוצים להגיש תביעה לחברת ביטוח, כדאי מאוד שתדייקו בפרטים ותיזהרו בעדות שאתם מוסרים לחוקרים הנשלחים אליכם מטעמה. מי שישקר, עלול לשלם על כך ביוקר.

זה בדיוק מה שקרה לח.ע, שמכוניתו נגנבה ב-2004. ח.ע פנה לחברת הביטוח הראל, ותבע ממנה לשלם את ערך המכונית, וולוו ‭,850‬ בסך 60 אלף שקל.‬

חברת הביטוח דחתה את התביעה, בטענה שברכב לא הייתה קודנית (קוד זיהוי אישי להתנעת המכונית‭.(‬ בעקבות סירובה של חברת הביטוח לשלם, הגיש ח.ע תביעה נגד הראל לבית משפט השלום בקריות.

במהלך הדיון התברר שהראל לא נהגה בהתאם להנחיות המפקח על הביטוח, ולא הדגישה כראוי את דרישות המיגון. כך שלכאורה, הן לא אמורות היו לחייב את המבוטח. עוד טען ח.ע כי אילו היו מיידעים אותו על דרישה זו, היה מתקין את הקודנית. הוא צירף גם טופס בדיקת מיגון שנדרש לעבור לפי דרישת חברת הביטוח, ובו נכתב שברכב לא היה מותקן קוד סודי.

אולם מסתבר כי בניגוד לעדות בבית המשפט, הסיפור שגולל בפני חוקרי חברת הביטוח לאחר הגניבה, היה קצת אחר. בבית המשפט התברר כי בעדות לחוקרים, אמר ח.ע כי ברכב דווקא הותקנה קודנית. הראל טענה שהלקוח ניסה לרמות אותה, ולכן צריך לפטור אותה לחלוטין מתשלום הנזק. התובע טען לעומת זאת כי לא אמר לחוקרים שיש ברכב קוד סודי.

השופט ערן נווה מתח ביקורת נוקבת על המבוטח, שמסר לדבריו עובדות כוזבות, בידיעה שאינן נכונות. לכן החליט לדחות את התביעה, וחייב את התובע בתשלום הוצאות משפט בסך ‭8,300‬ שקל לחברת הביטוח.

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד פרקים

3 קטעי וידאו