חולה הגה? המכון הרפואי

שיתוף:

המכון הרפואי הוא “הרופא” של משרד התחבורה. נהגים מתארים את המכון כסיוט ועינוי שאינו נגמר. מרגע שהגעת למכון לצורך בדיקות עקב חובת הדיווח של הרופא שטיפל בך או לחילופין עקב המלצת קצין משטרה או שופט, צבירת נקודות במשרד הרישוי ועוד, אחתה נתון לחסדיהם של פסיכולוגים, פסיכיאטרים ורופאים נוספים שרישיון הנהיגה הקיים שלך או הרישיון החדש שאתה מבקש להוציא (מונית, אוטובוס, משאית ועוד) אינו בדיוק בראש מעייניהם.

המכון הרפואי רואה את עצמו מעל כולם. הוא זה שיחליט על כשירותך לנהיגה ויעביר אותך מסכנת ייסורים שלעולם לא תשכח. המכון לקח על עצמו סמכויות נרחבות. אין באף מדינה בעולם גוף דומה אשר הפך להיות ה”פטרון של הרישיון”.

מקדימים בדיקה ל”מכה”

המכון הרפואי מבצע בעצמו את כלל הבדיקות שהוא מוצא לנכון: בדיקות פיזיולוגיות לצד בדיקות נפשיות. אבל, יש לכם הזכות להביא כל מסמך רפואי או אחר הפני המכון שיכול לשפוך אור על מצבכם. נגדיש כי אישור “פשוט” מרופא משפחה אינו מקבל משקל רב בועדה. ולכן, צריך לדעת לפנות למומחים הנכונים שהאבחנה שלהם יכולה להוביל להסכמת המכון הרפואי לאפשר לכם לנהוג.

אם הרופאים במכון הרפואי קבעו שאין לכם התאמה אישיותית לנהיגה, פתוחה בפניכם הדרך לועדת הערר בתל השומר. ועדת הערר יכולה להפוך את החלטת המכון הרפואי או להשאיר אותה. אם כשלתם גם במכון וגם בועדת הערר, אתם תשארו ללא רישיון לתקופה של שנה עד שתוכלו לגשת למבחנים חוזרים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וחוזר חלילה.

חולים עליך

חשוב להבהיר כי המכון “בוחן לב וכליות” – במכון הרפואי תעברו סדרה של מבחנים ובדיקות לרבות בחינה של עברכם התעבורתי והפלילי. כמו כן, ייבדק מצבכם הרפואי (גם הפיסי וגם הנפשי). כל מחלה כגון אפילפסיה, מאניה דפרסיה ועוד, עלולות להוביל למסקנה כי אינכם כשירים לנהיגה או לקבלת רישיון נהיגה. כמו כן, גם הגיל משחק תפקיד. ככל שמדובר באדם מבוגר יותר, הוא נדרש לעבור מבדקים תכופים אף ללא ביצוע עבירות תעבורה, וזאת לצורך ווידוא כשירותו לנהיגה.

חולים על תו נכה? התווית הזו עלולה לפגוע בך

הזמנה למכון הרפואי עלולה לצוץ מכל מקום, לדוגמא: במידה ועברת איזהו הליך רפואי או ניתוח, הרופא המטפל מחויב לשלוח הודעה למכון הרפואי אם הוא מרגיש שנפגעה כשירותכם לנהיגה.

אנשים שמגישים למשרד הרישוי בקשה להוצאת תו נכה לרכבם (כל אחד מסיבותיו) עלולים לקבל הזמנה למכון הרפואי. תו נכה הוא חרב פיפיות, מצד אחד אתם רוצים לקבל זכויות שמגיעות לכם מפאת נכותם, ומהצד השני, הבקשה מדליקה נורה במשרד הרישוי אשר לרוב מוביל לדיווח למכון הרפואי.

אנו מאמינים שכבר הבנתם שלא מומלץ לגשת למבדקים במכון הרפואי ללא ליווי מקצועי של עורך דין שעוסק במכון הרפואי. משרד עורכי דין סטולר ושות’ מלווה במשך שנים רבות אלפי נהגים בכל התהליך מול המכון הרפואי ועובד בשיתוף פעולה מלא עם מיטב המומחים הרפואיים בארץ.

צוות עורכי הדין ממשרד סטולר מלווים אתכם, הנהגים, לאורך כל ההליך, תוך הפנייה למומחים מטעמינו שיערכו לגביהם חוות דעת ואף יבצעו טיפולים אשר יעזרו בסופו של יום לשכנע את הרופאים במכון הרפואי כי “מגיע” לכם לקבל את רישיון הנהיגה.

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד פרקים

3 קטעי וידאו