הקלה בעונשו של נהג אשר נהג בשכרות גבוהה

שיתוף:

הקלה בעונשו של נהג אשר נהג בשכרות גבוהה וללא רישיון נהיגה בתוקף, חצה צומת באור אדום, גרם לתאונת דרכים.

כנגד הלקוח שלנו הוגש כתב אישום חמור ביותר, עם רשימה ארוכה של עבירות חמורות, ביניהן עבירה בשכרות ברמה של 680 מיגרוגרם, נהיגה עם רישיון נהיגה לא בתוקף, חציית צומת באור אדום, גרימת תאונת דרכים בה נחבלו שני נוסעים ברכב המעורב, ולאחר כל אלה, עזב את המקום ללא השארת פרטים לנהג המעורב/המתלונן.

הלקוח, הודה בבית המשפט לתעבורה בעובדות כתב האישום, הופנה לתסקיר בעניינו. בית המשפט לתעבורה לא התרשם מהתסקיר וגזר על הנאשם 10 חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח, 30 חודשי פסילה מלקבל ומלהחזיק רישיון נהיגה בניכוי 60 ימי פסילה מנהלית, 8 חודשי אמסר על תנאי למשך 3 שנים וקנס כספי של 1,500 ש”ח.

הלקוח פנה אלינו על מנת שנגיד עבורו ערעור לבית המשפט המחוזי על חומרת העונש.

בדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה, הוכחנו כי בית המשפט לתעבורה חרג במידת החומרה בעונש אשר הטיל על הלקוח שלנו, כי בית המשפט לתעבורה התעלם כליל מתסקיר שרות המבחן ללא כל נימוק, למרות שהתסקיר היה חיובי והמליץ על ענישה מקלה.

בסופו של יום, בית המשפט המחוזי ביטל את העונש של 10 חודשי מאסר בפועל וגזר במקומם 6 חודשי מאסר אשר ירוצו בדרך של עבודות שרות.

בכך למעשה, ניצל אדם נורמטיבי, ללא עבר פלילי מעונש מכביד של מאסר מאחורי סורג ובריח ובכך בית המשפט המחוזי קיבל את עתירתנו לעונש מקל”.

קובץ פסק הדין9

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד פרקים

3 קטעי וידאו