נהיגה במהירות מופרזת של 150 קמ”ש

שיתוף:

ובשכרות מכח סירוב להיבדק – 3 חודשי פסילה!

נהג מצפון הארץ, גרוש עם 3 ילדים, נסע באיילון לכיוון דרום במהירות מופרזת של 171 קמ”ש ומסיבות טכניות בלבד השוטר לא אכף את המהירות אלא רק כאשר המהירות ירדה ל-148 קמ”ש ואז השוטר מדד את המהירות על פי הנוהל ועצר את הרכב בצד.

כשניגש לרכב, התברר כי בנוסף למהירות המופרזת הגבוהה, מדיף מהנהג ריח חריף של אלכוהול. השוטר ערך בדיקת נשיפון ונמצאה אינדיקציה לנהיגה בשכרות. כאשר השוטר ביקש לעשות בדיקת נשיפה במכשיר הינשוף, הנהג לא הצליח לנשוף כמות אוויר מספקת.

כנגד הנהג הוגש כתב אישום לבית המשפט לתעבורה בתל אביב בגין שתי העבירות: נהיגה במהירות מופרזת בניגוד לתקנה 54(א) לתקנות התעבורה ונהיגה בשכרות מכח סירוב להיבדק בניגוד לסעיף 62(3) ביחד עם סעיפים 64ב(א1), 64ד ו-39א לפקודת התעבורה.

רק בגין עבירה של נהיגה בשכרות הנהג היה צפוי לפסילה של 3 שנים ועבודות שרות וזאת לפי מדיניות תביעה החדשה של אגף התנועה. בנוסף, מהירות מופרת של 148 קמ”ש במקום 90 קמ”ש הנהג היה צפוי לפסילה נוספת של 8 חודשים לפחות.

שילוב העבירות הזה הוא בעל פוטנציאל קטלני והעונש הצפוי בגין שתי העבירות יחד הוא פסילה של שנים ועבודות שרות.

למרות שהוצע הסדר טיעון מקל של 11 חודשי פסילה, הנהג דבק בחפותו וטען שכלל לא נהג במהירות הגבוהה המיוחסת לו ושלא היה שיכור, טען כי מכשיר הינשוף היה מקולקל ולא קיבל את כמות האוויר שהוא נשף.

לאחר שעורך דין לתעבורה ממשרדינו החל בחקירת השוטרים, במהרה התברר שהלקוח צודק ושכלל לא הרכב שלו נסע במהירות הגבוהה אלא רכב אחר. בטענה זאת אף השופט שוכנע לאחר ששמע את תשובות השוטרים לחקירה הנגדית היעילה והתביעה נאלצה להציע הסדר טיעון מקל ביותר של 3 חודשי שלילה, 2000 שקלים קנס, פסילה על תנאי והתחייבות כספית.

המשרד המטפל: סניף תל אביב

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד פרקים

3 קטעי וידאו